noiembrie 23, 2010

Minute de Fotografie. Interviu cu Ionut Cojocaru

Iată, am ajuns la a 4a săptămână de când am început proiectul cu „Minute de Fotografie”, așa că ne-am gândit să facem ceva special. Iată primul nostru interviu, cu Ionuț Cojocaru. Dacă vă e greu să înțelegeți ce au spus Rareș sau Ionuț, e mai jos transcrierea interviului și promitem ca de data viitoare să avem un microfon bun :)










Rares: Deci, Ionut. Spune-ne cate ceva despre tine: de unde ai pasiunea asta pentru fotografie? Care a fost primul tau aparat?
Ionut: Pasiunea am descoperit-o de ceva timp. in timp ce eram la facultatea de arhitecturea. Acolo s-a intamplat sa am si priomul meu aprat foto. Pe parcurs, am renuntat si la Facultatea de Arhitecturi si am inceput sa ma axez mai serios pe fotografie.

R: Am vazut ca ai facut un an la Arhitectura si te-ai lasat. De ce? Ce s-a schimbat?
I: Am considerat ca nu ma incadram in decor si am zis sa nu pierd cativa ani buni doar pentru, sa zic asa, un hobby cum era la inceput. si am renuntat.

R: In opinia ta, care tip de fotografie ti se potriveste cel mai bine? Care iti place, care te defineste?
I: Nu am un tip de fotografie preferat. Consider ca nu le-am incercat pe toate pentru a alege tipul de fotografie care ma caracterizeaza. Prefer sa fac cateva poze pe strada, street photography. Dar nu ma consider un street photpgrapher. Cu toate astea, consider ca o data ce ai aparatul la tine, iti ies experimente tari.

R: Ai castigat locul I la Salonul National de Fotografie Turistica, ai avut pozele tale in mai multe reviste de profil, ai avut foarte multe expozitii in care ai avut si tu fotografii. Care e cea mai mare realizare a ta de pana acum?
I: Cea mai mare realizare nu s-a ralizat inca. Am castigat concursuri, am aparut si in cateva reviste, dar consider ca sunt la inceput, cea mai mare realizare ar fi sa fotografiez...un rechin, de aproape. Dar nu s-a realizat.

R: Daca ai putea sa alegi un oras din orice tara de pe Pamant, in care sa faci fotografii, care ar fi acesta?
I: Nu stiu, dar am o zona care ma atrage foarte mult: Asia. Si de acolo, cateva tari, incepand cu India, Tailanda, China, Japonia. Nu stiu, e o zona foarte bogata in cadre. Orice fotograf care s-ar duce in zona respectiva cred ca s-ar intoarce cu un portofoliu destul de bun.

*10 intrebari. 60 de secunde*

R: Film sau digital?
I: Digital.

R: Alb negru sau color?
I: Prefer alb negru.

R: Peisaj sau street?
I: Street.

R: Portret sau evenimente?
I: O sa aleg evenimente.

R: Nud sau fashion?
I: Fashion.

R: Fotografie de noapte sau fotografie de studio?
I: Fotografie de studio.

R: Model cunoscut sau necunoscut?
I: Nu are importanta.

R: Canon sau Nikon?
I: :) Grea intrebare. Canon.

R: Zoom sau wide?
I: Wide.

R: Spontan sau planificat?
I: O sa aleg spontan, de data asta.

R: Iti multumim mult pentru timpul acordat. Ai un mesaj pentru cei care se uita la emisiune?
I: Sa ciuleasca urechile, ca au ce sa auda.

Niciun comentariu: